Asset Publisher
Certyfikacja
Nadleśnictwo Gniezno prowadzi gospodarkę leśną zgodnie z certyfikatem PEFC o nr PLPEFC-15/0245 przyznanym Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu, ważnym od 13.07.2024 r. do 12.07.2027 r.
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu posiada certyfikat PEFC. PEFC Council (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes) - Program Zatwierdzenia Systemów Certyfikacji Leśnej) jest niezależną, pozarządową organizacją non-profit, założoną w 1999 roku.
Głównym celem jest promocja trwale zrównoważonej gospodarki leśnej przez certyfikację wykonywana przez jednostki niezależne.
PEFC dostarcza mechanizm potwierdzającego, że nabywcy drewna i wyrobów z papieru promują zrównoważoną gospodarkę leśną. PEFC jest ogólnoświatową organizacją powołaną dla oceny i wzajemnego uznawania krajowych systemów certyfikacji, opracowanych przez wiele zainteresowanych stron.
PEFC dostarcza mechanizm potwierdzającego, że nabywcy drewna i wyrobów z papieru promują zrównoważoną gospodarkę leśną.
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu wdrożyła oraz stosuje kryteria określone w dok. Nr 4 Rady PEFC Polska – „Polskie kryteria i wskaźniki trwałego i zrównoważonego zagospodarowania lasów dla potrzeb certyfikacji lasów". Posiada certyfikat ważny od 13 lipca 2024 roku do 12 lipca 2027 roku. Aktualne dane dotyczące PEFC, dostępne są na stronie www.pefc-polska.pl.Asset Publisher
"Bitwa regionów" - IX Edycja Konkursu Kulinarnego dla Kół Gospodyń Wiejskich
"Bitwa regionów" - IX Edycja Konkursu Kulinarnego dla Kół Gospodyń Wiejskich
22 września 2024 roku w Gnieźnie podczas wydarzenia pn. „Bitwa Regionów”- finał IX edycji Konkursu Kulinarnego dla Kół Gospodyń Wiejskich nasze nadleśnictwo miało możliwość wystawienia stoiska edukacyjno-promocyjnego promującego Lasy Państwowe, wielofunkcyjną i zrównoważoną gospodarkę leśną, społeczną funkcję lasu jak również odbyła się promocja Lasów Państwowych poprzez promocję produktów pochodzenia leśnego. Na stoisku mieliśmy zioła, herbatki, ciasteczka, konfitury, soki i nektary marki "Dobre z Lasu". Stoisko cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Poprzez quizy i zabawy przemycaliśmy leśną wiedzę. Rozmawialiśmy na temat zrównoważonej gospodarki leśnej, opowiadaliśmy o pracy leśnika i o procesach, jakie w lesie zachodzą przez cały rok. Każde takie spotkanie to okazja do poszerzania wiedzy społeczeństwa.